Παρουσίαση Προγράμματος

Σκοπός του Προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των συμμετεχόντων/ουσών στην αντιμετώπιση οξέων κλινικών περιστατικών με την εφαρμογή διαγνωστικού & θεραπευτικού αλγορίθμου (Α to E Approach) και με τη χρήση κλινικών προσομοιωτών. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι/ες θα εξοικειωθούν σε ασφαλείς συνθήκες κλινικής προσομοίωσης με τους διαγνωστικούς και θεραπευτικούς αλγορίθμους που θα πρέπει να ακολουθηθούν με απαιτούμενα προκαθορισμένα βήματα για την προσέγγιση ασθενών με δυσχέρεια αναπνοής, οξύ θωρακικό άλγος, οξύ κοιλιακό άλγος, διαταραχές συνείδησης, κεφαλαλγία, διαταραχές του καρδιακού παλμού, αίσθημα αδυναμίας, καταπληξία, και για την αντιμετώπιση ασθενούς μετά από τραύμα. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην εκπαίδευση των συμμετεχόντων ως προς την αναγνώριση συμπτωμάτων και κλινικών σημείων και κύριων κλινικών οντοτήτων και ως προς την εξοικείωσή τους με τα διαγνωστικά και θεραπευτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν σε επείγουσα βάση για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση των οξέων επιπλοκών.

Μαθησιακά Αποτελέσματα Προγράμματος

Γνώσεις

Μετά το πέρας του προγράμματος ο/η εκπαιδευόμενος/η θα είναι σε θέση να:

1. Αναγνωρίζει απειλητικά για τη ζωή κλινικά συμπτώματα και σημεία μέσα σε περιβάλλον κλινικής προσομοίωσης.
2. Διατυπώνει την διαφορική διάγνωση οξέων περιστατικών της καθημερινής κλινικής πράξης.
3. Ανακαλεί τις αρχές αντιμετώπισης επειγόντων κλινικών περιστατικών με την χρήση κλινικών προσομοιωτών και συγκεκριμένα ασθενών που προσέρχονται με δυσχέρεια αναπνοής, οξεία κεφαλαλγία, οξύ θωρακικό άλγος, οξύ κοιλιακό άλγος, διαταραχές συνείδησης, διαταραχές καρδιακού παλμού, καταπληξία και τραύμα, με την χρήση προτυποποιημένων διαγνωστικών και θεραπευτικών αλγορίθμων (A to E approach).
Δεξιότητες (Ψυχοκινητικές)

Μετά το πέρας του προγράμματος ο/η εκπαιδευόμενος/η θα είναι σε θέση να:

1. Εφαρμόζει τον διαγνωστικό & θεραπευτικό αλγόριθμο (A to E approach) που περιλαμβάνει: A. Διασφάλιση βατότητας των αεραγωγών (Αirways), B. Εκτίμηση της αναπνευστικής λειτουργίας (Breathing), C. Εκτίμηση της κυκλοφορίας (Circulation), D. Εκτίμηση του επιπέδου συνείδησης (Disability) E. Πλήρη Κλινική εξέταση (Exposure).
2. Πραγματοποιεί ορθά χορήγηση οξυγόνου υψηλής συγκέντρωσης.
3. Διαγιγνώσκει κλινικά σημεία αναπνευστικής δυσχέρειας και προσδιορίζει τον αναπνευστικό ρυθμό και το εύρος της αναπνοής.
4. Αναγνωρίζει σημεία υπογλυκαιμίας ώστε να συνθέσει πληρέστερη εικόνα για το περιστατικό που αντιμετωπίζει.
5. Προσδιορίζει τα αίτια των κοινών διαταραχών συνείδησης.
6. Εφαρμόζει αποτελεσματικά την κλίμακα αξιολόγησης της Γλασκώβης.
7. Σχεδιάζει τα βασικά διαγνωστικά και θεραπευτικά βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν για την έγκαιρη και ακριβή διάγνωση και αντιμετώπιση κύριων παθολογικών καταστάσεων στην κλινική πράξη (A to E approach).
Ικανότητες (Κοινωνικές/Συναισθηματικές)

Μετά το πέρας του προγράμματος ο/η εκπαιδευόμενος/η θα είναι σε θέση να:

1. Προσαρμόζεται γρήγορα επιδεικνύοντας κριτική σκέψη σε οξείες καταστάσεις της κλινικής πρακτικής (δυσχέρεια αναπνοής, οξεία κεφαλαλγία, οξύ θωρακικό άλγος, οξύ κοιλιακό άλγος, διαταραχές συνείδησης, διαταραχές καρδιακού παλμού, καταπληξία, ασθενή μετα από τραυματισμό).
2. Επικοινωνεί έγκαιρα και συνεργάζεται αποτελεσματικά με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας κατά την αντιμετώπιση οξέων περιστατικών.
3. Παραπέμπει ένα περιστατικό, εφόσον χρειάζεται, σε εξειδικευμένα μέλη της ομάδας , έχοντας αναγνωρίσει ορθά τις σχετικές ενδείξεις.

Διδακτικές Ενότητες Προγράμματος

Δυσχέρεια Αναπνοής

Στη Διδακτική Ενότητα 1 παρουσιάζονται τα κύρια διαγνωστικά και πρώτα θεραπευτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν από τους εκπαιδευόμενους/ες σε επείγουσα βάση για την προσέγγιση ασθενούς με δυσχέρεια αναπνοής και για την αντιμετώπιση των οξέων επιπλοκών της. Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

Οξεία Κεφαλαλγία

Στη Διδακτική Ενότητα 2 ο/η εκπαιδευόμενος/η εξοικειώνεται με τις διαγνωστικές διεργασίες και τους θεραπευτικούς αλγορίθμους που θα πρέπει να ακολουθηθούν στο πλαίσιο προσέγγισης ασθενούς με οξεία κεφαλαλγία. Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

Οξύ θωρακικό άλγος

Στη Διδακτική Ενότητα 3 παρουσιάζονται τα κύρια διαγνωστικά και θεραπευτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν από τους εκπαιδευόμενους/ες σε επείγουσα βάση για την αντιμετώπιση ασθενών με οξύ θωρακικό άλγος και την αντιμετώπιση των οξέων επιπλοκών του . Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

Οξύ κοιλιακό άλγος

Στη Διδακτική Ενότητα 4 ο/η εκπαιδευόμενος/η εκπαιδεύεται στα κύρια θεραπευτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει στο πλαίσιο προσέγγισης ασθενούς με οξύ κοιλιακό άλγος. Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

Διαταραχές συνείδησης

Στη Διδακτική Ενότητα 5 παρουσιάζονται τα κύρια διαγνωστικά και θεραπευτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν από τους εκπαιδευόμενους/ες σε επείγουσα βάση για τηνπροσέγγιση ασθενούς με διαταραχές συνείδησης. Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

Διαταραχές Καρδιακού Παλμού

Στη Διδακτική Ενότητα 6 ο/η εκπαιδευόμενος/η εξοικειώνεται με τις διαγνωστικές διεργασίες και τους θεραπευτικούς αλγορίθμους που θα πρέπει να ακολουθηθούν στο πλαίσιο προσέγγισης ασθενούς με διαταραχές καρδιακού παλμού. Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

Καταπληξία

Στη Διδακτική Ενότητα 7 ο/η εκπαιδευόμενος/η εξοικειώνεται με τις διαγνωστικές διεργασίες και τους θεραπευτικούς αλγορίθμους που θα πρέπει να ακολουθηθούν στο πλαίσιο προσέγγισης ασθενούς με καταπληξία. Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

Αντιμετώπιση ασθενούς μετά από τραυματισμό

Στη Διδακτική Ενότητα 8 παρουσιάζονται τα κύρια θεραπευτικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν σε επείγουσα βάση για την αντιμετώπιση ασθενών μετά από τραυματισμό. Ο χρόνος ενασχόλησης είναι 9 ώρες, εκ των οποίων οι 3 αντιστοιχούν σε δια ζώσης εκπαίδευση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ